Mrzí nás, že nastala situace, zakoupené zboží vrátit či reklamovat. Samozřejmě se budeme snažit vyřešit případ co nejrychleji k oboustranné spokojenosti. K tomu nám pomáhá vynikající služba Retino, která zabrání např. tomu, abyste museli vyplňovat zdlouhavé a nepříjemné reklamační formuláře a protokoly.



JAK VRÁTIT,  NEBO REKLAMOVAT ZBOŽÍ

Tady je souhrn toho, co je potřeba udělat v praxi :)

Prvním krokem je vyplnit číslo objednávky, email do políčka níže a poté vyplnit formulář. Díky službě Retino budete mít proces vrácení, výměny či reklamace pod kontrolou od začátku do konce. A jistě vás příjemně překvapí, jak můžete vrátít nebo reklamovat zboží  snadno a rychle. :)

Pokud si přejete začít s reklamací či vrácením zboží, zvolte prosím vhodné pole a vyplňte email, který jste uvedli v objednávce. Pošleme Vám bližší informace na tento email.





 Co následuje dál?

  • Na zadaný email Vám budou doručeny další informace a výběr ze všech objednávek, které jste u nás provedli.
  • Přímo z emailu si vyberete danou objednávku.
  • Budete přesměrováni do aplikace Retino, která Vám sama předvyplní většinu údajů a nabídne produkty, ze kterých si vyberete ten, který si přejte reklamovat / vrátit.
  • Poté už stačí pouze vyplnit, jakou má produkt závadu a jak si přejete, abychom postupovali v reklamačním řízení / vrácení zboží. A případ je založen!
  • Poté Vás budeme už skrze email kontaktovat my a společně se dohodneme na vhodné řešení.
  • V poli Zásilkovna (pouze pro reklamace) si vyberte  odběrného místo zásilkovny, na tuto adresu vám při reklamaci bude odesláno zboží.

Díky službě Retino jsme schopni vyřešit Vaši reklamaci skutečně rychle a bezproblémově. Věříme, že i pro Vás její využití bude příjemným bonusem, který náš obchod nadstandardně nabízí.

 

Reklamace

Na naše zboží se vztahuje 24 měsíců záruční doby. Náležitosti jsou opět upraveny našimi obchodními podmínkami a zakládáme si na ukázkovém řešení reklamací - veškeré oprávněné reklamace vyřizujeme v co nejkratší době a bez problémů. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je  30 dní. 

Poškození zásilky při dopravě 

Velmi výjimečně se může stát, že dopravce zásilku poškodí, případně zásilka dorazí nekompletní. Případný problém s dopravcem vyřešíme a v oprávněném případě škodu nahradíme. Vždy je ale nutné, abyste nás informovali o poškození zásilky do 24 hodin od převzetí! Využijte reklamační formulář - výše. Přiložte fotografie poškozeného zboží, fotografii přepravního obalu a je-li to možné, fotografii, jak byla zásilka uvnitř přepravního obalu uložena.

 

Reklamační řád

Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu Zdravý batoh od naší společnosti:

ONKEL family s.r.o., se sídlem Nové sady 988/2, Staré Brno, 602 00 Brno

IČ: 06504795

DIČ: CZ06504795

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 102474

adresa pro doručování: Dexon Office park - ONKEL family s.r.o., Hasičská 52,700 30 Ostrava

telefonní číslo: +420 603 593 006

kontaktní e-mail: reklamace@zdravybatoh.cz

 

Za jaké vady zboží odpovídáme?

Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
  • je vhodné k účelu, pro který jej požadujete a s nímž jsme souhlasili;
  • je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

Neodpovídáme za vady, které se na zboží vyskytnou až po jeho převzetí.

Dále odpovídáme, že zboží vedle ujednaných vlastností:

  • je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
  • množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, a to i s ohledem na naše veřejná prohlášení, zejména reklamou nebo označením;
  • je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
  • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením smlouvy.

Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele poskytujeme záruku za jakost u vybraných druhů batohů a kufrů v souladu s čl. 2.2. tohoto reklamačního řádu.

Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 30 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 6 Všeobecných obchodních podmínek.

 

V jaké době můžete vadu vytknout?

U nepoužitého spotřebního zboží může kupující vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumente ch přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší doba.

U použitého zboží může kupující vytknout vadu, která se na věci projeví v době jednoho roku od převzetí zboží.

Vyplněním příslušného formuláře máte právo získat od výrobce vybraných druhů batohů a kufrů záruku za jakost v délce dalších dvou let, tj. celkem 4 let na batohy, a o dalších tří let, tj. celkem 5 let na kufry. Registrovat produkt k prodloužené záruce je třeba do jednoho roku ode dne jeho zakoupení. Zpětné potvrzení takto prodloužené záruky může trvat až 14 dní. Bližší informace ohledně záruky za jakost jsou uvedeny na webovém rozhraní.

 

Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, trvá záruční doba do takového data.

V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly, neběží nová doba. Doba pro vytknutí se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.

 

Jaká práva z vadného plnění máte?

Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174b. Ustanovení § 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí.

V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:

Výměna zboží

Výměnu zboží v důsledku existence vady při převzetí zboží můžete požadovat vždy, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s opravou věci nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být vada odstraněna opravou bez značných obtíží pro kupujícího.

Oprava věci

Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, případně, že oprava je nepřiměřeně nákladná, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady, jsme oprávněni vás informovat o odmítnutí opravy. V takovém případě vás budeme neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.

Sleva z kupní ceny

Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada, můžete požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud:

  • jsme vady odmítli odstranit nebo jsme je neodstranili v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
  • nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
  • zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách);
  • vada je podstatným porušením smlouvy;
  • se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
  • z našeho prohlášení či z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době (nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace) nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.

Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)

Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:

  • pokud jsme vady odmítli odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
  • nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
  • zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
  • vada je podstatným porušením smlouvy;
  • se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží);
  • z našeho prohlášení či z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době (nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace) nebo bez značných obtíží pro kupujícího; nebo
  • vada byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena námi nebo na naši odpovědnost; případně byla-li vada způsobena v důsledku nedostatku v návodu, který jsme vám spolu se zbožím poskytli.

Právo na odstoupení od smlouvy vám nenáleží, je-li vada zboží nevýznamná.

Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy:

  • došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
  • jste použili věc ještě před objevením vady;
  • jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo
  • jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.

 

Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:

  • jste vadu sami způsobili; nebo
  • se vada na věci vyskytla až po jejím převzetí;
  • uplynula záruční doba.

Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (za opotřebení způsobené užíváním se považuje i snížení kapacity baterií a akumulátorů);
  • vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy jste je převzali; nebo
  • věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).

 

Jak postupovat při reklamaci?

  • Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. 
  • Doporučujeme postupovat dle pokynů uvedených na webovém rozhraní. Reklamačním procesem vás v tomto případě provede služba Retino.
  • Reklamace přijímáme pouze na adrese Hasičská 52, 700 30, Ostrava.
    Doporučený postup při reklamaci:
  • pro rychlejší vyřízení můžete reklamaci uplatnit dle pokynů na webovém rozhraní, procesem vás provede služba Retino;
  • reklamované zboží doporučujeme doručit čisté, usnadní a urychlí to proces reklamace;
  • zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o slevu z kupní ceny, výměnu zboží, opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
  • reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu Hasičská 52, 700 30, Ostrava, přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
  • Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je reklamováno zboží kompletní a reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Společnost Onkel family s.r.o. provozující e-shop www.zdravybatoh.cz je oprávněna odmítnout převzít k reklamačnímu vyřízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny a pošle toto zboží na vaše náklady zpět.
  • pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.

Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.

  • Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady.
  • Při uplatnění reklamace vám vydáme písemné potvrzení, které obsahuje datum uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a také vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
  • Reklamace včetně odstranění vady vyřizujeme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s vámi v konkrétním případě nedohodne na lhůtě delší. Ohledně vyřízení reklamace, včetně jejího způsobu, vás budeme v této lhůtě informovat.
  • Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.
  • Po vyřízení reklamace vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  • V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

Při opravněné reklamaci nabízíme po zaplacení vratné zálohy možnost zapůjčení náhradního batohu, který bude sloužit po dobu reklamace. Pokud budete mít zájem o zapůjčení, tak nás kontaktujte na emailu: reklamace@zdravybatoh.cz. 

Spotřebitel, který není spokojen s výsledkem reklamačního řízení poskytovanými společnosti ONKEL family s.r.o., má právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení sporů, kterým je:
Český telekomunikační úřad, Sokolovská 219, 190 00, Praha.

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 2. 2024.